Ponad 25 statystyk przychodów z reklam na Facebooku, które powinieneś wiedzieć w 2021 r.
Opublikowany: 2019-05-09Spis treści
Statystyki przychodów z reklam na Facebooku na rok 2021
Ogólne statystyki przychodów z reklam na Facebooku
Typy reklam na Facebooku
Zabawne fakty z Facebooka
Wzywam Cię, aby zapytać i znaleźć mi jedną osobę, która nie wie, czym jest Facebook!
Platforma mogła zacząć jako prywatne media społecznościowe Harvardu, ale przekształciła się w globalny fenomen. Wszyscy i ich ciocia mają dziś profil.
To sprawia, że Facebook jest idealnym miejscem polowań dla marketerów.
Być może zauważyłeś, że Facebook jest zalany reklamami. Ale czy naprawdę generują wystarczająco dużo przychodów, aby były warte zachodu?
Jesteśmy tutaj, aby odpowiedzieć na Twoje palące pytania.
Przyjrzyjmy się niektórym statystykom przychodów z reklam na Facebooku, aby rozpocząć tę podróż.
Niesamowite statystyki przychodów z reklam na Facebooku
- W 2021 roku Facebook ma 1,84 miliarda aktywnych użytkowników dziennie.
- 67% marketerów wymienia Facebooka jako najważniejsze media społecznościowe dla swoich strategii.
- Ponad 90 milionów małych firm ma strony na Facebooku .
- Platforma uzyskała 17,44 miliarda dolarów z ukierunkowanej sprzedaży reklam w pierwszym kwartale 2020 r.
- Mobile odpowiada za 94% przychodów z reklam na Facebooku.
- Facebook otrzymał 27,19 miliarda dolarów z przychodów z reklam w czwartym kwartale 2020 roku.
- Całkowite przychody z reklam na Facebooku w 2020 roku wyniosły 84,17 miliarda dolarów.
- Przeciętny użytkownik Facebooka sprawdza 12 reklam miesięcznie.
- 74% przycisków wezwania do działania mówi „Kup teraz”.
Byłbyś szalony nie zwracać uwagi na te liczby. Zwłaszcza jeśli jesteś marketerem, mogą dać ci istotny wgląd w następną strategię.
Podzielmy je dla Ciebie, zaczynając od najnowszych danych za 2021 r.
Statystyki przychodów z reklam na Facebooku na rok 2021
Statystyki przychodów z reklam na Facebooku za 2021 r. pokazują, że wiele firm korzysta z usługi.
Jak?
Zobaczmy.
1. Przychody z reklam Facebooka za I kwartał 2020 r. wyniosły 17,44 mld USD.
(Źródło: Statista)
To 17% wzrost rok do roku od pierwszego kwartału 2019 r. – 15,07 mld USD. Pomimo wzrostu, liczba odnotowana w I kwartale 2020 r. to 15,9% spadek w porównaniu z IV kwartałem 2019 r. – 20,736 mld USD. Statystyki przychodów z reklam na Facebooku w 2021 r. pokazują, że pandemia koronawirusa sparaliżowała wiele branż i wstrzymała działalność wielu firm, co znajduje odzwierciedlenie w przychodach z marketingu platformy mediów społecznościowych.
Co bardziej szokujące jest to, że ta nadrabia 98,3% całkowitych przychodów Facebooku za Q1 2020 - $ 17737000000.
2. Od marca 2020 r. Facebook ma codziennie 32 miliony nowych aktywnych użytkowników.
(Źródło: PR News Wire)
Kraje takie jak Indie (280 mln), Stany Zjednoczone (190 mln), Indonezja (130 mln) i Brazylia (130 mln) przodują z największą liczbą użytkowników Facebooka.
3. Mobile odpowiada za 94% przychodów z reklam na Facebooku.
(Źródło: Statista)
Kampania reklamowa na Facebooku, która nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, jest na dobrej drodze do porażki. Dlaczego tak jest?
Według statystyk dotyczących przychodów z reklam mobilnych na Facebooku , każdego miesiąca z mediów społecznościowych korzysta 3,81 miliarda ludzi , z czego 2,6 miliarda to aktywni użytkownicy Facebooka. 96% z nich uzyskuje dostęp do platformy za pomocą urządzeń mobilnych.
4. W pierwszym kwartale 2020 r. Facebook ma 8 milionów aktywnych reklamodawców.
(Źródło: Statista)
Reklama nigdy nie była główną inicjatywą stojącą za stworzeniem Facebooka. Mimo to, gdy ludzie gromadzą się na platformie, generowane są przydatne dane, które można wykorzystać do osiągania zysków. To zrodziło pomysł reklamy na Facebooku.
Kiedy rejestrujesz się i wchodzisz w interakcję z platformą, tworzysz dane, które Facebook może wykorzystać do zrozumienia Twoich upodobań i zainteresowań.
A mówiąc o danych, czy wiesz, że użytkownicy Facebooka tworzą 2,46 miliona treści co 60 sekund?
Ten rodzaj danych jest niezbędny reklamodawcom. W pierwszym kwartale 2019 roku Facebook miał w swoich księgach zaledwie 7 milionów aktywnych reklamodawców . Przewiń do pierwszego kwartału 2020 r. i ponad milion innych skoczyło na modę.
5. Całkowite przychody z reklam Facebooka w 2020 roku wyniosły 84,17 miliarda dolarów.
(Źródło: Statista)
Według statystyk finansowych Facebooka łączne przychody z reklam Facebooka w 2019 roku wyniosły 69,7 miliarda dolarów . W 2020 roku firma odnotowała 20,7% wzrost przychodów ze sprzedaży reklam.
W 2013 r. liczba ta wyniosła nieco poniżej 7 miliardów dolarów i wzrosła o około 10 miliardów dolarów w 2015 r. Ten spektakularny wzrost jest wynikiem codziennego rejestrowania się milionów nowych użytkowników na platformie.
6. 67% marketerów wymienia Facebooka jako najbardziej preferowaną platformę mediów społecznościowych dla swojej firmy.
(Źródło: Lyfe Marketing)
Co więcej, statystyki przychodów z reklam na Facebooku za 2021 r. pokazują, że 93% tych marketerów aktywnie wykorzystuje reklamy na Facebooku do promowania swoich różnych firm.
7. Reklamy wideo mają najniższy koszt kliknięcia (CPC) w porównaniu z innymi formatami reklam.
(Źródło: Backlinko)
Koszt kliknięcia to kwota, jaką płacisz za każde kliknięcie, które Twoje reklamy uzyskują na Facebooku. W przypadku firm prowadzących kampanie reklam konwersji kluczowe znaczenie ma najniższy możliwy koszt kliknięcia, ponieważ zapewnia to, że wydajesz najmniej pieniędzy na każdą dokonaną sprzedaż.
Wyobraź sobie, że masz CPC w wysokości 4,15 USD za produkt o wartości 15 USD, podczas gdy Twoja konkurencja sprzedaje ten sam produkt w tej samej cenie, ale przy niższym CPC wynoszącym 1,2 USD . Konkurencja zarabia więcej niż ty na tym samym produkcie. Dlatego statystyki przychodów z reklam na Facebooku pokazują, że aby uzyskać najlepsze stawki CPC dla reklam konwersji, zaleca się korzystanie z filmów.
8. Średni współczynnik klikalności (CTR) reklam na Facebooku we wszystkich branżach wynosi 0,89%.
(Źródło: Strumień słów)
Współczynnik klikalności to procentowa wartość procentowa, która informuje reklamodawców, jak często użytkownicy klikają ich reklamy. Mówiąc najprościej, jest to stosunek kliknięć do wyświetlenia.
Załóżmy, że Twoja reklama ma 700 wyświetleń na Facebooku i klika ją tylko 55 osób , wtedy Twój CTR dla tej reklamy wynosi 55/700 x 100= 7,85%.
9. Przeciętny użytkownik Facebooka sprawdza 12 reklam miesięcznie.
(Źródło: Hootsuit)
Przeciętnie mężczyźni kliknij 10 reklam miesięcznie, podczas gdy kobiety kliknij średnio 14 reklam miesięcznie.
Ogólne statystyki przychodów z reklam na Facebooku
Oprócz najciekawszych statystyk przychodów z reklam na Facebooku w 2021 roku, zebraliśmy więcej informacji, które mogą Cię zaskoczyć.
10. Facebook ma 1,84 miliarda aktywnych użytkowników dziennie.
(Źródło: Oberlo)
Liczba ta została zarejestrowana w styczniu 2021 r. , co oznacza, że do tej pory najprawdopodobniej wzrosła liczba aktywnych użytkowników Facebooka w ciągu dnia . Wszyscy ci użytkownicy są w zasięgu ręki dzięki platformie reklamowej Facebooka .
Oczywiście robi się jeszcze lepiej.
11. Facebook ma 2,80 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie.
(Źródło: Oberlo)
W 2021 roku na Ziemi żyje około 7,9 miliarda ludzi. Nie trzeba dodawać, że niemowlęta i małe dzieci prawdopodobnie nie mają konta na Facebooku. (I mam na myśli „prawdopodobnie”, ponieważ niektórzy ludzie tworzą profil dla swoich noworodków). Poza tym większość ludzi z pokolenia naszych dziadków prawdopodobnie też go nie ma.
Ale większość Baby Boomers, millenialsów i Gen Z jest na Facebooku . I są najbardziej ukierunkowaną grupą demograficzną przez marketerów.
12. 63% Amerykanów w wieku powyżej 12 lat korzysta z Facebooka.
(Źródło: Hootsuit)
Chociaż prawie cała populacja USA wie o Facebooku (95%) , tylko około dwie trzecie z nich aktywnie korzysta z platformy. To wzrost z 61% w zeszłym roku .
Należy zauważyć, że 63% to ogólna liczba. Odsetek Amerykanów korzystających z Facebooka różni się w zależności od wieku. Statystyki marketingowe Facebooka pokazują, że 64% osób w wieku od 12 do 34 lat korzysta z platformy. Największą grupę użytkowników stanowią osoby w wieku od 35 do 54 lat, bo aż 74%. Nieco ponad połowa (52%) osób w wieku 55 lat i starszych również znajduje się na Facebooku.
Dziś z platformy korzysta około 71% wszystkich Amerykanów.
13. 54% marketerów uważa Facebooka za najlepszą platformę do marketingu B2B.
(Źródło: Hootsuit)
Gdybyś poprosił mnie, abym zgadł, która platforma odnosi największe sukcesy w marketingu B2B, postawiłbym swoje pieniądze na LinkedIn. Statystyki reklamowe Facebooka z 2021 r. pokazują jednak, że Facebook również prowadzi w tym wyścigu .
Ale czy Facebook nie jest bardziej intymną i osobistą platformą niż LinkedIn?
To jest.
To sprawia, że idealnie nadaje się również do marketingu B2C .
14. 98% firm B2C jest na Facebooku.
(Źródło: Hootsuit)
Pozostałe 2% albo ma firmę, która jest niesamowicie niszowa… albo jest po prostu uparta.
Granica między biznesem a osobistym na Facebooku jest niewiarygodnie cienka. To sprawia, że jest idealny do większości strategii marketingowych.
Przyciąganie odbiorców staje się łatwiejsze dzięki Facebookowi , ale pamiętaj, że mówimy tutaj o najlepszej platformie. Konkurencja jest ogromna i potrzeba więcej wysiłku, aby znaleźć swoje miejsce pod słońcem.
15. Ponad 90 milionów małych firm ma strony na Facebooku.
(Źródło: Facebook, Inc.)
Facebook jest dobry do znacznie więcej niż tylko reklam . Ludzie korzystają między innymi z mediów społecznościowych do badań, więc dla firm ważne jest posiadanie stron w mediach społecznościowych. Jeśli masz własną stronę, możesz pomóc ludziom w poszukiwaniach ORAZ sprzedać im coś, gdy będą gotowi do zakupu.
Facebook może być również używany do łączenia się z klientami. Udowodniono, że pozytywne doświadczenia w mediach społecznościowych prowadzą do rekomendacji, a to właśnie tutaj jest strategia marketingu szeptanego.
Podziękujesz mi później.
16. Analitycy przewidują 27% wzrost przychodów reklamowych Facebooka w 2021 roku.
(Źródło: CNBC)
Wzrost ten wyniósłby 106,87 miliarda dolarów sprzedaży reklam na Facebooku . Pamiętaj, że prognoza nie obejmuje sklepów na Instagramie ani rolek. Te produkty Facebooka mogą do końca roku dodać setki milionów dolarów.
Czy powinniśmy określić definicję „przychodu z reklam”?

Przychody z reklam to dochody, które aplikacje i platformy mediów społecznościowych zarabiają dzięki reklamom.
Jak widać, Facebook przez lata generował całkiem spore liczby.
17. Przychody z reklam na Facebooku osiągnęły 27,19 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2020 r.
(Źródło: Statista)
To imponująca liczba jak na zaledwie trzy miesiące. Jest to jeszcze bardziej imponujące w porównaniu z przychodami z reklam Facebooka w IV kwartale 2018 r. , które wyniosły 16,6 miliarda dolarów .
Jednak niespodzianki w statystykach przychodów z reklam na Facebooku dopiero się zaczynają.
18. 98% wszystkich przychodów Facebooka pochodzi z reklam.
(Źródło: Rozmowa)
Główną i najsilniejszą formą dochodu platformy są reklamy cyfrowe. Inne źródła dochodów Facebooka obejmują płatności w aplikacji, eksperymentalne usługi internetowe i oprogramowanie dla przedsiębiorstw.
Facebook na pewno zna swoich użytkowników – może nawet trochę za dobrze. To królestwo reklam kierowanych.
Platforma dokładnie wie, jak nas zwabić. I po prostu nie możemy oprzeć się staremu dobremu wezwaniu do działania.
19. 74% przycisków wezwania do działania mówi „Kup teraz”.
(Źródło: Invesp)
Wezwanie do działania, w sensie marketingowym, w rozumieniu słownika Google, to „fragment treści, który skłania odbiorcę do wykonania określonego działania”.
Inne popularne przyciski wezwania do działania to „ Kliknij tutaj ”, „ Zarezerwuj teraz ”, „ Dowiedz się więcej ” itp.
Ich celem jest zwiększenie zaangażowania reklamowego.
Statystyki przychodów z reklam na Facebooku pokazują, że w drugim kwartale 2020 r . rzeczywiście nastąpił wzrost liczby wyświetleń reklam .
20. Liczba wyświetleń reklam wzrosła o 21%.
(Źródło: Hootsuit)
Wyświetlenia to czas, w którym reklama została obejrzana.
Wspomniany wzrost to wszystko dzięki reklamom w kanałach informacyjnych i przyciskom wezwania do działania .
21. 24,2% marketerów korzysta z płatnych reklam.
(Źródło: Hootsuit)
Płatne reklamy mogą zapewnić natychmiastowy wzrost sprzedaży reklam na Facebooku . Jest bardziej precyzyjny, jeśli chodzi o kierowanie na odbiorców.
Przyznajmy, źle kierowane reklamy to marnowanie zasobów. Nie możesz reklamować butów na obcasie mężczyznom. Twój zwrot z inwestycji wyniesie prawdopodobnie zero.
Bardziej precyzyjne kierowanie gwarantuje również wyższą konwersję. Dopasowanie reklam do określonej grupy odbiorców zapewni więcej kliknięć .
Ale czy reklamy na Facebooku nie są drogie?
22. Małe firmy wydają od 200 do 1500 USD miesięcznie na reklamy na Facebooku.
(Źródło: WebFX)
Nie ma minimalnego kosztu reklam miesięcznych, więc wszystko zależy od tego, ile chcesz wydać . To jedna z największych zalet Facebooka jako platformy reklamowej. Zapewnia nie tylko szeroki zasięg, ale może być również wyjątkowo oszczędny.
23. Statystyki przychodów z reklam na Facebooku za 2021 r. pokazują, że średni koszt reklamy Facebooka dla CPC (koszt kliknięcia) wynosi 0,97 USD.
(Źródło: WebFX)
Wszystko zależy od Twojej branży. Na przykład średni CPC dla odzieży wynosi 0,45 USD, podczas gdy remont domu jest najwyraźniej znacznie bardziej konkurencyjny ze średnim CPC wynoszącym 2,93 USD .
CPC również różni się w różnych krajach.
24. Średni CPC w 2020 r. wyniósł 0,39 USD.
(Źródło: AdEspresso)
W latach 2018–2019 średni CPC wzrósł z 0,31 USD do 0,45 USD . Wynikało to ze wzrostu popytu na przestrzeń reklamową Facebooka w porównaniu z jej podażą.
Z powodu tej logiki możesz spodziewać się wzrostu w 2020 roku.
Jednak statystyki przychodów z reklam na Facebooku pokazują, że tak nie było, ponieważ średnia cena spadła.
25. Koszt tysiąca wyświetleń (CPM) wynosił od 7,90 do 9,90 USD w 2020 roku
(Źródło: Projekt liniowy)
Brzmi całkiem rozsądnie.
Omówmy teraz różne możliwości reklamowe, jakie daje nam Facebook.
26. Facebook to trzecia najczęściej odwiedzana witryna na świecie.
(Źródło: HootSuite)
Google i YouTube otrzymują obecnie większy ruch.
Wtedy staje się bardziej oczywiste, dlaczego firmy inwestują tak dużo pieniędzy w reklamy na Facebooku .
27. Tylko 8,9% odbiorców Facebooka znajduje się w Stanach Zjednoczonych.
(Źródło: HootSuite)
Chociaż większość Amerykanów zna Facebooka i korzysta z tej platformy, nie są oni największymi odbiorcami Facebooka .
Facebook dociera do około 190 000 000 użytkowników w Stanach Zjednoczonych, ale porównaj to z 310 000 000 użytkowników w Indiach.
Typy reklam na Facebooku
Istnieje wiele rodzajów reklam na Facebooku. Sprawdźmy je bardziej szczegółowo.
Reklamy graficzne
Jak sama nazwa wskazuje, reklamy te wykorzystują obrazy, aby przyciągnąć uwagę. Ludzie to wizualne istoty, więc dodanie obrazu do reklamy gwarantuje większe zaangażowanie. Twoje reklamy graficzne mogą być:
- Reklamy z pojedynczym obrazem – zawierają tylko jeden obraz. Cele reklamowe, z których możesz korzystać, to świadomość marki, zaangażowanie, zasięg i ruch w sklepie.
- Karuzela – ten format zawiera do 10 dodatkowych zdjęć lub filmów oraz osobiste linki do każdego z nich. Są dobre dla celów reklamowych Świadomość marki, Konwersje, Zasięg, Ruch w sklepie i Ruch.
- Kolekcja – tutaj mamy zdjęcie okładki, a następnie kilka zdjęć produktów lub filmów. Dzięki temu formatowi użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z reklamą, przeglądać więcej obrazów i uzyskiwać więcej informacji o Twoim produkcie i usłudze. Tutaj możesz polegać na ruchu, konwersjach, ruchu w sklepie lub sprzedaży katalogowej.
Reklamy wideo
W dzisiejszych czasach ludzie wolą oglądać wideo niż oglądać zdjęcia lub czytać o produkcie. Udowodniono, że zapamiętują treści wideo lepiej niż jakikolwiek inny rodzaj reklam.
Filmy są również częściej udostępniane.
Jeśli więc chcesz uzyskać optymalne wyniki, filmy wideo są Twoim przyjacielem.
Reklamy pokazu slajdów
W podstawowym sensie pokaz slajdów oznacza sekwencję kilku obrazów.
Format reklamy na Facebooku pozwala łączyć filmy, obrazy, tekst i dźwięk. Idealny do opowiadania historii.
To jak wideo, ale bez czasu i pieniędzy wydanych na produkcję.
Natychmiastowe wrażenia
Zdefiniowany przez Facebooka jako: „pełny ekran, doświadczenie po kliknięciu, które pozwala ożywić Twoją markę lub produkty i usługi na urządzeniu mobilnym”, format pozwala ludziom przeglądać zdjęcia i filmy Twoich produktów. Działa dobrze w połączeniu z formatami, o których wspominaliśmy do tej pory.
Teraz, aby uniknąć przeładowania informacjami i dla czystej rozrywki, zwracam uwagę na moje ulubione ciekawostki dotyczące Facebooka.
Zabawne fakty z Facebooka
Jest tak wiele fascynujących faktów na temat giganta technologicznego, że postanowiliśmy podzielić się niektórymi z najciekawszych.
1. Dlaczego Facebook jest niebieski?
(Źródło: OchFakt!)
Chociaż Artsy ogłosił, że niebieski jest ulubionym kolorem na świecie, nie to jest powodem niebieskiej skóry Facebooka. Rzeczywistym powodem jest to, że Mark Zuckerberg jest ślepy na kolory czerwony i zielony.
2. Przycisk „Lubię to” był początkowo określany jako przycisk „Awesome”.
(Źródło: WordStream)
Andrew Bosworth, jeden z inżynierów Facebooka, powiedział, że on i jego zespół w pełni poparli pomysł przycisku „Awesome”. Zuckerberg nie był jednak tak zachwycony. Ostatecznie zdecydowali się na opcję „Lubię to”.
3. Z powodu Facebooka ludzie zaczęli używać słowa „przyjaciel” jako czasownika.
(Źródło: CNN)
Cóż, Szekspir zamienił „łokieć” w czasownik, więc co powstrzymuje Facebooka? Ze względu na platformę społecznościową używamy również słów takich jak „unfriend” i „like” jako rzeczownika.
4. Al Pacino pojawił się na oryginalnej stronie głównej Facebooka.
(Źródło: Mashable)
Zanim w 2007 r. przeszła gruntowną przebudowę, strona główna Facebooka zawierała twarz mężczyzny. Był częściowo ukryty przez kod binarny, więc jego tożsamość była trudna do odkrycia. Książka Davida Kirkpatricka, Efekt Facebooka , rozwiązała dla nas zagadkę. Okazało się, że to twarz Ala Pacino.
5. Najpopularniejszym fanpagem na Facebooku jest Cristiano Ronaldo.
(Źródło: Statista)
Kiedyś należał do Shakiry, ale teraz tron należy do portugalskiego piłkarza. W styczniu 2020 r. ma 122 263 670 obserwujących. I ledwo nadążam za moimi 5 przyjaciółmi.
Mamy nadzieję, że te statystyki przychodów z reklam na Facebooku okazały się interesujące i pouczające! Do następnego razu!
FAQ
Według Facebooku statystyk finansowych, roczne przychody Facebooka nie jest ustalona, ponieważ wartość zmienia się corocznie Jednak najnowsze dane z 2019 pokazuje roczny przychód za rok, aby być $ 70,7 mld USD. W poprzednim roku 2018 było to 55,8 miliarda dolarów.
Według statystyk finansowych Facebooka , platforma generuje miliardy dolarów z reklam rocznie, ale liczba ta nie jest stała. Najnowsze doniesienia wskazują, że w 2019 roku przychody Facebook ogłoszenie za rok było $ +69,655 mld USD, co stanowi 98,5% przychodów całego Facebooka do 2019.
Mark Zuckerberg , założyciel Facebooka i jego dyrektor generalny , zarabia obecnie 1 dolara rocznie jako swoją podstawową pensję. Tak było od 2013 r., kiedy dyrektor generalny zażądał, aby zarząd obniżył jego pensję podstawową w wysokości 500 000 dolarów rocznie , aby inni pracownicy mogli otrzymywać premie i wypłacać odpowiednie pensje.
Każdy może reklamować się na Facebooku , o ile masz produkt lub usługę do sprzedania i konto na Facebooku. Obecnie w 2021 roku , według statystyk przychodów reklamowych Facebooka, ponad 8 milionów reklamodawców aktywnie korzysta z platformy.
Źródła
- Statystyka
- Wiadomości PR
- Statystyka
- Statystyka
- Statystyka
- Marketing Lyfe
- Backlinko
- Strumień słów
- Kombinezon
- Statystyka
- Statystyka
- Kombinezon
- Facebook, Inc.
- Statystyka
- Rozmowa
- Inwestycja
- WebFX
- Oberlo
- Strumień słów
- Projekt liniowy
- OchFakt!
- Strumień słów
- CNN
- Rozcierany
- Statystyka
- Oberlo
- CNBC
- Adespresso
- HootApartament